środa, 14 listopada 2012

...

Obraz Łukasza Banacha. 

To jakby ja. 


Tak sobie wyglądam na świat. Nie wiem kto powinien się bardziej bać - świat czy ja.

Cytat na dziś.

"I niech sobie będą wszyscy mądrzy ze swoimi rozumami, a ja z moją miłością niech sobie będę głupi."

Edward Stachura "Siekierezada"

Jeszcze jeden ulubiony:

"Patrzyła w okno, a ja patrzyłem na nią, na jej profil i myślałem: sercem nie mógłbym, bo serce miałem kiedyś jedno i mi się potrzaskało straszliwie i doszczętnie, i nie udało się pokleić skorupek tego dzbanka, ani łzami – tym klejem białym, ani krwią – tym klejem czerwonym, i tak nie mam serca, nie mam, więc sercem nie mógłbym, ale mógłbym taką istotę pokochać SIŁĄ WOLI. SIŁĄ WOLI pokochać istotę taką mógłbym. Pierwszą dziewiczą i wielką i wolną miłością wolnej mojej woli. Skąd ona wzięła się, ta dziewczyna, tu, przede mną, prawie na wyciągnięcie ręki, ona, co jest taka, jak gdyby ją stworzyła jakaś niewysłowiona rozdzierająca tęsknota, już nie serca tęsknota, ale czegoś innego, nie wiem czego... Ducha tęsknota. Moja tęsknota."

Edward Stachura "Pokocham ją siłą woli"


2 komentarze:

kaszka pisze...

obraz piękny i taki strasznoopuszczony. przy pierwszym spojrzeniu zmroził mnie do kości i wystraszył jak małą dziecinę, kiedyś podobnie reagowałam na obrazy De Chirico.

Cuilwen pisze...

Prawda? Mnie chwycił za serce od razu, ten klimat idealnie mi teraz pasuje ;)